ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΙΑΣ |
Μεσογειακός χορός γονιμότητας με ρίζες που χάνονται βαθιά στο χρόνο. ΄Ύμνος στη δύναμη και τη σαγήνη της αρχέγονης Θεάς Μητέρας. Απελευθερώνοντας μυϊκές αλλά και εσωτερικές ακαμψίες και εντάσεις, προτείνει τρόπους δυναμικής έκφρασης της θηλυκής ενέργειας μέσα από τη χαρά του ρυθμού.
Ιδανικός για τη σύγχρονη γυναίκα, τη βοηθά να ξαναβρεί την επαφή με τη φύση της, που η σημερινή «τεχνολογική» εποχή συχνά υποβαθμίζει και καμιά φορά τείνει να εξαλείψει.
Η πρακτική του χορού αυτού
· βελτιώνει το μυϊκό τόνο και το συντονισμό, Επειδή αυτός ο χορός βασίζεται στις φυσικές κινήσεις του γυναικείου σώματος, είναι πολύ ασφαλής και μπορεί να καταπιαστεί κανείς μ’ αυτόν σε κάθε ηλικία, ούτε παίζει ιδιαίτερο ρόλο η σωματική διάπλαση. Είναι ένας από τους ελάχιστους χορούς για τον οποίο δεν είναι απαραίτητο να είσαι νέα ή λεπτή, και μάλιστα σύμφωνα με μερικούς, είναι επιθυμητό να διαθέτει κανείς πλούσιες καμπύλες, οι οποίες τονίζουν περισσότερο τις κινήσεις. Στη σημερινή του μορφή είναι κυρίως διαδεδομένος στον αραβικό χώρο, καθώς και στην Τουρκία, Ελλάδα, Βαλκάνια, Περσία και σε ορισμένες περιοχές της Ινδίας. Παρότι φαινομενικά ο χορός της κοιλιάς είναι αρκετά ελεύθερος, στην πραγματικότητα διέπεται από αυστηρούς κανόνες, και είναι εκτελεστικά ιδιαίτερα δύσκολος.
Υπάρχουν πολλά είδη χορού της κοιλιάς, ανάλογα με τη μουσική, την
προέλευση και το επιθυμητό αισθητικό αποτέλεσμα.
Αλλά το
σημαντικότερο είναι πως δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη συμφωνία με το
ρυθμικό μέρος του τραγουδιού, ώστε το κορμί της χορεύτριας (ή του
χορευτή, γιατί στη Μέση Ανατολή όπως και στην Ελλάδα βλέπει κανείς συχνά
να τον εκτελούν και άνδρες) να ακολουθεί και να συνομιλεί με τα
κρουστά. Αυτό του δίνει μια δυναμική, χροιά, γεμάτη ζωντάνια και
ενεργητικότητα.
Λίβανος
Khaleegi είναι είδος χορού από τον ευρύτερο χώρο του Περσικού Κόλπου.
Μια μακριά χρυσοποίκιλτη "ρόμπα" είναι το κοστούμι. Μικρά βήματα, μικρές
κινήσεις των χεριών, στο πλάι και μπροστά στο στήθος, αλλά βασικά η
κίνηση των μαλλιών είναι αυτή που δημιουργεί την μαγική εικόνα. Το
Bandari είναι αρκετά κοντά με το Khaleegi, αλλά πιο συντηρητικό στο
ντύσιμο. Οι γυναίκες φοράνε φερετζέ με φιλτραρισμένο ύφασμα μπροστά. Ο
χορός είναι ενεργητικός και δυνατός.
Μπορεί να είναι ενεργητικός χορός όπως και πιο λυρικός και όμορφος. Τα μάτια είναι πολύ σημαντικά, οι γοφοί χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερο από ότι τα χέρια και ο κορμός. Στροφές χρησιμοποιούνται αρκετά όπως και χορός στο πάτωμα.
Μαρόκο
Αλγερία
Τυνησία
Ελλάδα |
< Προηγούμενο | Επόμενο > |
---|